Sześciotygodniowy program dla średnio zaawansowanych

Jako osoba biegająca regularnie masz już ustalony porządek treningu, a twoje wybiegania trwają być może już ponad 40 minut. W takim przypadku bardziej niż program treningowy mogą ci pomóc informacje dotyczące wyznaczania celów, technik dysocjacji czy tworzenia zestawu biegów.

Shutterstock

Wydawnictwo Bukrower

Być może jednak postanowiłeś wziąć udział w imprezie biegowej – jeśli tak, powinieneś swój sześciotygodniowy program odpowiednio zaplanować. Na przykład poniższy program rozpoczyna się od wydłużenia czasu biegania, następnie wprowadza dłuższe wybiegania i interwały, dzięki czemu zapewnia różnorodność i różne efekty treningowe, a kończy się 10-kilometrowymi biegami na czas.

  Pon. Wt. Śr. Czw. Pt. Sob. Niedz.
Sześciotygodniowy program biegowy dla średnio zaawansowanych
Tydz. 1

Bieg 20 min

 

Bieg 20 min

 

Bieg 20 min

 
Tydz. 2

Bieg 25 min

Bieg 25 min

Bieg 25 min

Tydz. 3

Bieg 30 min

Bieg 30 min

Bieg 30 min

Tydz. 4

Bieg 30 min

Bieg 30 min

Bieg 35 min

Tydz. 5

Bieg 35 min

Bieg 35 min

Bieg 35 min

Tydz. 6

Bieg 40 min

Bieg 40 min

Bieg 40 min

 

Fragment książki „Jak zacząć biegać” autorstwa Sary Kirkham, Wydawnictwo Buk Rower

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Zobacz więcej artykułów z serii: Sześciotygodniowy program biegowy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?