Gadżety dla biegaczy - kamizelka, nogawki kompensyjne

Gadżety dla biegaczy to nie tylko krokomierze i pulsometry. Osobom uprawiającym tę dyscyplinę sportu mogą przydać się również nietypowe akcesoria, takie jak analizatory kwasu mlekowego, kamizelka, nogawki kompensyjne czy Power Breathe. Do czego służą poszczególne gadżety? Jak ich używać?

Podziel się:

Gadżety dla biegaczy — Kamizelka z kieszeniami

W trakcie biegu dłonie powinny pozostać wolne — najwygodniej biegać, nie trzymając w nich żadnych przedmiotów. Jednak niezależnie od tego, czy biegniemy w półmaratonie czy uprawiamy poranny jogging, powinniśmy mieć przy sobie telefon, butelkę z wodą, coś do zjedzenia.

Celem przechowywania niezbędnych w trakcie biegu przedmiotów można zakupić lekką kamizelkę, która nie krępuje ruchów, a posiada kilka kieszonek. Jedną z propozycji jest kamizelka sportHolster firmy Urban Tool wyposażona w pięć różnej wielkości kieszeni. Jest wykonana z elastycznej, a jednocześnie przewiewnej tkaniny, która umożliwia dopasowanie do każdej sylwetki.

Gadżety dla biegaczy — Analizator kwasu mlekowego

Wbrew temu, co niegdyś twierdzono, kwas mlekowy nie ma wpływu na powstawanie zakwasów. Natomiast odgrywa on ważną rolę w walce ze zmęczeniem w trakcie wysiłku fizycznego o wysokiej intensywności. Analizator kwasu mlekowego to gadżet, który nie jest zarezerwowany wyłącznie dla biegaczy. Mogą go używać również inni sportowcy. To niewielkie urządzenie jest proste w obsłudze i umożliwia ocenę efektywności treningu.

Analizator pozwala kontrolować postępy sportowe, bada zakwaszenie krwi po treningu. Działa podobnie jak glukometr. Należy nakłuć opuszek palca lub płatek ucha, a kroplę krwi umieścić na pasku testowym, który wkłada się do wnętrza urządzenia, po czym następuje analiza koncentracji kwasu mlekowego we krwi (informacja podawana jest w jednostkach mmol/l lub mg/Dl). Na polskim rynku gadżetów sportowych analizatory kwasu mlekowego są dostępne w ofercie takich firm jak The Edge, Lactate Scout i Accutrend.

Gadżety dla biegaczy — Power Breathe

Prawidłowa technika oddychania jest niezwykle ważna w trakcie uprawiania każdej dyscypliny sportu. Dlaczego? Poprawia efektywność i umożliwia osiąganie lepszych rezultatów. Aby oddychanie w trakcie biegu nie stanowiło dużego wysiłku i było komfortowe, pozbawione zadyszki, należy zadbać o mięśnie oddechowe. Jak? Ćwicząc mięśnie oddechowe za pomocą urządzenia Power Breathe (zwanego ciężarkami dla przepony).

Jak go używać? Wystarczy wdychać powietrze przez ustnik tego gadżetu. Wówczas pojawia się opór, który zmusza mięśnie oddechowe do wzmożonego wysiłku. Takie ćwiczenia sprawiają, że odpływ krwi z mięśni nóg nie występuje, rezultaty sportowe są lepsze, a zmęczenie podczas treningu zminimalizowane. Siła mięśni oddechowych wzrasta nawet o 50% dzięki regularnym ćwiczeniom z wykorzystaniem Power Breathe.

Gadżety dla biegaczy — nogawki kompensyjne

Nogawki kompensyjne dla biegaczy to długie opaski na uda i łydki. Można je nosić w trakcie treningu, który odbywa się latem i zimą. W lecie przyspieszają regenerację po wysiłku fizycznym, natomiast zimą pełnią dodatkowo rolę ocieplaczy dla nóg. Tkanina mocno opina uda i łydki, wpływając na osiągane wyniki sportowe. Dzięki nogawkom kompensyjnym mięśnie nóg są stabilniejsze.

Ten gadżet dla biegaczy wspomaga krążenie krwi w kończynach dolnych, redukuje ból, stabilizuje stawy i więzadła oraz minimalizuje ryzyko kontuzji. Bieganie w nogawkach kompensyjnych jest bardziej efektywne i przyjemne — zmęczenie treningiem następuje z opóźnieniem, co jest szczególnie ważne dla biegaczy długodystansowych. Akcesoria te oferuje m. in. firma Compressport. Oprócz nogawek na rynku dostępne są też opaski i rękawy kompensyjne.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy Najlepsze Ćwiczenia na Pośladki - Pupa Poradnik Booty Trainer