Pozycje jogi, które sprawią, że będziesz lepszym biegaczem

Joga może być doskonałym dodatkiem do innych sportów takich jak np. bieganie. Wiele ze znanych pozycji wzmacnia i rozciąga mięśnie, pomaga zachować silne stawy i więzadła, a także poprawia równowagę. Sprawia, że z dnia na dzień stajesz się lepszym biegaczem.

Pies z głową w dół

To pozycje wyjątkowo łatwe do wykonania, a przynoszące bardzo szybkie rezultaty. Pies z głową w dół uśmierza ból i sztywność pięt, ścięgien Achillesa oraz tyłów nóg. To również asana, która przyspiesza regenerację, pozwala uspokoić organizm po treningu i naładować ciało energią.

Pies z głową w górę

Pies z głową w górę rozciąga i wzmacnia ścięgna. To pozycja jogi, która wzmacnia kręgosłup, rozluźnia mięśnie i uśmierza bóle w jego dolnym odcinku. Otwiera barki i klatkę piersiową przez co poprawia dotlenienie organizmu.

Skręcone krzesło

To pozycja, dzięki której wzmocnisz mięśnie ud, pośladków oraz ramion. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie ci utrzymać prawidłowe pozycje oraz techniki biegania. To pozycja, która zdecydowanie poprawia równowagę – istotną zwłaszcza podczas biegania w terenie. Lepsza równowaga to także mniejsze ryzyko kontuzji.

Pozycja głowy obróconej do kolan

Systematyczne praktykowanie tej pozycji jogi nie tylko uspokaja umysł, ale także rozciąga kręgosłup, ramiona, pachwiny oraz stawy podkolanowe. Pomaga pozbyć się zmęczenia i przyspiesza regenerację po intensywnym treningu. Wzmacnia mięśnie pleców. To pozycja dla osób, które w szczególności chcą zwiększyć elastyczność i mobilność.

Pozycja wschodzącego księżyca

Otwiera biodra oraz rozciąga mięśnie ud i miednicy. Otwarcie bioder przynosi mnóstwo korzyści dla biegaczy – zmniejsza ryzyko kontuzji, umożliwia większy zakres ruchów, poprawia elastyczność kręgosłupa. Wzmacnia mięśnie przedniej strony ud.

Joga jest fontanną młodości. Jesteś tak młody, jak elastyczny jest twój kręgosłup.

Bob Harper, trener personalny
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Bieganie:

Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Przyczyny palucha biegacza Sześciotygodniowy program dla średnio zaawansowanych #BiegamDobrze dla Australii. Wyjątkowa impreza w Warszawie. Można pobiec również wirtualnie Buty do biegania męskie - jakie wybrać? Najpopularniejsze dystanse biegowe 212 metrów pod ziemią! Zbliża się niezwykły bieg w Bochni W sobotę Bieg Wilcze Gronie w Rajczy. Na zawodników czeka nowa trasa Chcesz wziąć udział w biegu na 10 km? Sprawdź, jak się przygotować do "dychy" Kolejna wielka impreza przełożona. Maraton w Chicago nie odbędzie się w tym roku Koronawirus. Przebiegł w salonie 100 km, aby pomóc chorym dzieciom Kalkulator biegowy. Po co i jak z niego korzystać?

Popularne w tym tygodniu:

Technika biegania długodystansowego - jak to robić poprawnie? Maraton - co to jest i ile ma kilometrów? Fizjoterapeuta uroginekologiczny - czym się zajmuje i w czym może pomóc? Pułap tlenowy, czyli VO2Max. Co to jest i jak go obliczyć? "Biegam bo lubię" - co to jest i dla kogo?