Bieganie a odchudzanie

Szczupła sylwetka, dobre samopoczucie i zdrowie to efekt nie tylko właściwie zbilansowanej diety, ale także treningów. Uzupełnieniem każdego rodzaju treningu lub jedyną aktywnością osoby odchudzającej się może być bieganie. Regularny bieg dopasowany do możliwości osoby ćwiczącej ma pozytywny wpływ nie tylko na kondycję fizyczną, ale także redukuje zbędną tkankę tłuszczową. Nawet najskuteczniejsze tabletki na odchudzanie nie przyniosą tak spodziewanych efektów, jak systematyczne biegi.

123RF

Jak biegać, żeby było widać efekt?

Bardzo ważny jest plan treningowy, w którym powinien znaleźć się nie tylko główny cel treningu, ale także jego intensywność i częstotliwość. Bez względu na założenia planu przed każdym biegiem powinna być rozgrzewka – nie musi być zbyt długa, wystarczy np. 10 minut przysiadów, skłonów czy pajacyków. Po rozgrzewce warto najpierw maszerować, a dopiero potem zacząć trucht. Tempo biegu powinno się zwiększać stopniowo.

BIEGANIE DLA KAŻDEGO

Chcąc zgubić zbędne kalorie, należy biegać powoli, można spalić nawet 70 proc. tłuszczu, ale nie w trakcie intensywnego biegu, a wręcz przeciwnie, kiedy tempo jest wolne i wyrównane. W ten sposób przyspiesza metabolizm, a to wpływa na redukcję tłuszczów. Warto kupić pulsometr, czyli urządzenie, które mierzy tętno. Pozwoli to na kontrolę strefy tętna.

Rozpoczynając przygodę z bieganiem, należy zacząć od krótkich treningów i dopiero po kilku biegach wydłużyć ich czas np. do godziny. Oczywiście każdy biegający ma inne tempo spalania kalorii, ale trenerzy zgodnie twierdzą, że redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej rozpoczyna się dopiero po 20 minutach biegu. Wolny bieg może być monotonny, dlatego trening można urozmaicać np. truchtem.

Podczas biegania bardzo ważna jest świadomość, że w trakcie intensywnych ćwiczeń przestaje być spalana tkanka tłuszczowa, a rozpoczyna się przyrost siły biegowej, czyli masy mięśniowej. Dlatego podczas długiego biegu nie należy przekraczać 8 serii szybszego biegu i jego czasu – wystarczy 20 sekund. Tak jak w każdym treningu, bardzo duże znaczenie dla zwiększenia efektu ma jego regularność. Najlepiej biegać codziennie, np. przez godzinę. Przy takim planie treningów można schudnąć 4 kilogramy w ciągu miesiąca. Jednak każdy trening powinien być wspierany idealnie zbilansowaną dietą.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Bezpieczne odchudzanie Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Skuteczne diety gwiazd Skuteczne tabletki na odchudzanie Alkohol na diecie – można czy nie? Sposoby na poprawę metabolizmu Zmiana nawyków żywieniowych a odchudzanie Sposoby na przyspieszenie odchudzania Zielona kawa na odchudzanie Środki wspomagające odchudzanie Zapomnij o efekcie jo-jo W czym tkwi tajemnica tabletek odchudzających? Wpływ wody na odchudzanie Wpływ kofeiny na odchudzanie Poznaj prawdę na temat diet i odchudzania Wybierz odpowiednie tabletki na odchudzanie Owoce, które pomogą ci schudnąć Zaburzenia flory bakteryjnej a odchudzanie Odchudzanie a depresja

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL