PZU Półmaraton Warszawski za nami

11 edycja PZU Półmaratonu Warszawskiego za nami. Wygrał ją Daniel Muimbi Muteti z Kenii. Pierwszym Polakiem na mecie został Szymon Kulka.

sportografia.pl

PZU Półmaraton Warszawski to pod względem frekwencji największa impreza w Polsce, a jednocześnie również jedna z największych tego typu imprez w Europie. Biorą w niej udział zarówno sportowcy z Polski, jak i całego świata.

Początek biegu poprzedziła oczywiście sportowa rozgrzewka. Dodatkowo sportowców-biegaczy rozgrzewali zgromadzeni kibice. Punktualnie o godzinie 10.00 – ruszyli. Tegoroczna edycja Półmaratonu start i metę miała na Placu Trzech Krzyży, a trasa biegła po dwóch brzegach Wisły.

Rywalizacja wśród uczestników biegu okazała się bardzo zacięta. Typowany na zwycięzcę biegacz Juan Luis Barrios zajął dopiero szóste miejsce. Chociaż przez większość czasu był na prowadzeniu, podczas ostatnich sześciu kilometrów osłabł i ostatecznie ukończył bieg na szóstej pozycji.

11 PZU Półmaraton Warszawski wygrał Daniel Muimbi Muteti z Kenii. Meżczyzna dystans 21 kilometrów pokonał zaledwie w godzinę, 2 minut i 14 sekund. Za nim na podium znaleźli się: Justus Kiptoo Kanda, również z Kenii z czasem 01:02:21 i Abraraw Misganaw z Etiopii, który pokonał trasę biegu w 01:02:22.

Wśród kobiet najszybciej na mecie pojawiła się Perendis Lekapana z Kenii (01:10:41). Druga na podium uplasowała się Alice Mogire z Kenii z czasem: 01:13:15 i Rasa Drazdauskaite z Litwy, która ukończyła bieg w czasie 01:13:22.

Pierwszy Polak przybiegł na metę z czasem 01:04:18 i był nim Szymon Kulka, natomiast pierwsza Polka ukończyła półmaraton o czasie 01:16:22 – była to Angelika Mach.


W 11 edycji Półmaratonu Warszawskiego
udział wzięło 12 794 biegaczy z ponad 45 krajów. 10 lat temu, gdy PZU Półmaraton Warszawski startował po raz pierwszy, było ich nieco ponad 1000.

Następna tak duża impreza sportowa w stolicy odbędzie się we wrześniu i będzie to 38. PZU Maraton Warszawski. Jeśli i ty chcesz zostać maratończykiem - treningi do tego biegu zacznij już dziś.

BIEGANIE DLA KAŻDEGO

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

4 ćwiczenia na wakacyjny sześciopak Koci grzbiet. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie kręgosłupa Praca siedząca a kolana Kiedy suplementować magnez? Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Zumba Toning Sekret mięśni ze stali Trening przeciążeniowy HST — zasady, ćwiczenia, zalety i wady Pierwsza pomoc przy naciągnięciu mięśni Stłuczenia, otarcia, skaleczenie – jak radzić sobie z drobnymi urazami? Częste błędy biegaczy 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze